COMPANIA DE UTILITĂȚI PUBLICE FOCȘANI

operator regional al serviciilor de apă și canalizare

Descrierea Proiectului Digitalizare

Compania de Utilități Publice SA Focșani implementează, în perioada 2022 - 2023, Proiectul „Creşterea gradului de digitalizare a infrastructurii de apă şi canalizare în vederea optimizării operării sistemelor de apă canal din aria de operare”, cod MYSMIS 158295.

In data de 07.04.2023,  Compania de Utilități Publice SA - în calitate de Beneficiar  a semnat contractul de finanțare pentru proiectul „Creşterea gradului de digitalizare a infrastructurii de apă şi canalizare în vederea optimizării operării sistemelor de apă canal din aria de operare”.

In data de 10.08.2023 s-a semnat contractul de furnizare-servicii „Creşterea gradului de digitalizare a infrastructurii de apă şi canalizare în vederea optimizării operării sistemelor de apă canal din aria de operare”.

Valoarea totală a contractului de finantare semnat este de 11.780.773,60 lei.

Activitatile de investiti din cadrul contractului de furnizare-servicii fac parte din proiectul: „Creşterea gradului de digitalizare a infrastructurii de apă şi canalizare în vederea optimizării operării sistemelor de apă canal din aria de operare”. Furnizarile/Serviciile sunt administrate si gestionate de Operatorul Regional pentru judetul Vrancea, SC CUP SA Focsani.

Obiectivul general al proiectului constă în consolidarea capacității instituționale și eficientizarea activității la nivelul CUP Focșani prin simplificarea procedurilor administrative și operaționale, reducerea birocrației pentru cetățeni, prin implementarea unor sisteme informatice inovative (GIS, Asset Management) care transformă activitățile back-office (adaptarea fluxurilor și procedurilor interne de lucru) și front-office, optimizează și simplifică furnizarea serviciilor publice către cetățeni și mediul de afaceri.

Prin proiect se urmărește modernizarea prin extindere a sistemelor informatice existente cu noi funcționalități inovative pentru CUP Focșani, contribuind astfel la îndeplinirea obiectivelor specifice.

Soluția propusă va furniza fluxurile de lucru informaționale de bază din cadrul instituției incluse în proiect, în scopul eficientizării activităților, evitării întreruperilor, reducând astfel întârzierile în procesul decizional cu impact asupra activităților operative, asigurând astfel accesul online la serviciile publice gestionate de CUP Focșani.

Creşterea gradului de digitalizare a infrastructurii de apă şi canalizare în vederea optimizării operării sistemelor de apă canal din aria de operare fundamentează nevoile şi cerinţele CUP Focşani prin analiza pe care aceasta a realizat-o în legătură cu funcționalitățile necesare optimizării operării infrastructurii de apa-canal,  a creșterii siguranței în exploatare, îmbunătățirea precum şi creșterea gradului de satisfacție al clienților.

Aceste funcţionalităţi se referă la:

  •  - Cele specifice unei soluțiii de Enterprise Asset Management (EAM) – este o cerință stringentă legată de gestiunea activelor de domeniu public (mijloce fixe – captări de apă, reţele și echipamente, staţii de epurare, gospodării de apă) la care CUP Focşani trebuie să asigure mentenanța, precum şi de modul în care compania îşi va stabili planurile de dezvoltare/achiziția/politica de înlocuire a activelor pe viitor în funcție de ciclul de viață al acestora și de avariile sau lucrările de intervenție realizate la fiecare dintre aceste echipamente. Astăzi acest lucru se realizează utilizând ca evidență sistemul de gestiune contabilă (lista activelor-mijloacelor fixe) precum şi mai multe fişiere de tip tabelar (Microsoft  Excel)  cu ajutorul cărora se genereză rapoarte simple de evidență. Înregistrarea avariilor/intervențiilor pe rețele se realizează la nivelul sistemului GIS existent de către departamentul tehnic din fiecare suscursală, însă fără a detine informații cu privire la tipul intervenției, durata acesteia, materialele folosite;

  •  - actualizarea sistemului GIS utilizat la ultima versiune este necesară din trei motive: sistemul de operare (Windows 2012 R2) este limitat din punct de vedere al eficienței şi securității informatice, serverul fizic şi maşinile virtuale pe care rulează este deasemenea uzat moral şi fizic, aplicația funcționează greu cu noile actualizări de Java. Aceste elemente precum şi noile funcțiuni ale versiunilor noi ale aplicaţiei Geomedia Smart Client impun actualizarea acesteia. În plus, implementarea soluției propuse anterior (EAM) generează necesitatea unui upgrade şi extensie de funcționalități pentru crearea unui sistem cu adevărat integrat, care să permită gestiunea unitară a informațiilor la nivelul companiei pentru toate sucursalele, comunicarea eficientă cu clienții, creșterea vitezei de răspuns la solicitări și dezvoltarea canalelor și serviciilor existente de comunicare cu clienții.

  •  - Implementarea acestor funcţionalităţi nu ar fi posibilă fără o infrastructură hardware şi de comunicaţii adecvată, astfel incât in scopul proiectului intră şi acest tip de echipamente.

Proiect cofinanțat din Fondul de Coeziune prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020. Conținutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziția oficiala a Uniunii Europene sau a Guvernului României.
Pentru informații detaliate despre celelalte programe cofinanțate de Uniunea Europeană, vă invităm să vizitați www.fonduri-ue.ro
Compania de Utilități Publice © 2024 | Toate drepturile rezervate