Compania de Utilități Publice SA Focșani implementează, în perioada 2022 - 2023, Proiectul „Creşterea gradului de digitalizare a infrastructurii de apă şi canalizare în vederea optimizării operării sistemelor de apă canal din aria de operare”, cod MYSMIS 158295.
In data de 07.04.2023, Compania de Utilități Publice SA - în calitate de Beneficiar a semnat contractul de finanțare pentru proiectul „Creşterea gradului de digitalizare a infrastructurii de apă şi canalizare în vederea optimizării operării sistemelor de apă canal din aria de operare”.
In data de 10.08.2023 s-a semnat contractul de furnizare-servicii „Creşterea gradului de digitalizare a infrastructurii de apă şi canalizare în vederea optimizării operării sistemelor de apă canal din aria de operare”.
Valoarea
totală a
contractului de finantare semnat este de 11.780.773,60 lei.
Activitatile de investiti din cadrul contractului de furnizare-servicii fac parte din proiectul: „Creşterea gradului de digitalizare a infrastructurii de apă şi canalizare în vederea optimizării operării sistemelor de apă canal din aria de operare”. Furnizarile/Serviciile sunt administrate si gestionate de Operatorul Regional pentru judetul Vrancea, SC CUP SA Focsani.
Obiectivul general al proiectului constă în consolidarea capacității instituționale și eficientizarea activității la
nivelul CUP Focșani prin simplificarea procedurilor administrative și
operaționale, reducerea birocrației pentru cetățeni, prin implementarea unor
sisteme informatice inovative (GIS, Asset Management) care transformă
activitățile back-office (adaptarea fluxurilor și procedurilor interne de
lucru) și front-office, optimizează și simplifică furnizarea serviciilor
publice către cetățeni și mediul de afaceri.
Prin proiect se urmărește modernizarea prin extindere a sistemelor informatice existente cu noi funcționalități inovative pentru CUP Focșani, contribuind astfel la îndeplinirea obiectivelor specifice.
Soluția propusă va furniza fluxurile de lucru informaționale de bază din cadrul instituției incluse în proiect, în scopul eficientizării activităților, evitării întreruperilor, reducând astfel întârzierile în procesul decizional cu impact asupra activităților operative, asigurând astfel accesul online la serviciile publice gestionate de CUP Focșani.
Creşterea gradului de digitalizare a infrastructurii
de apă şi canalizare în vederea optimizării operării sistemelor de apă canal
din aria de operare fundamentează nevoile şi cerinţele CUP Focşani prin analiza
pe care aceasta a realizat-o în legătură cu funcționalitățile necesare
optimizării operării infrastructurii de apa-canal, a creșterii siguranței în exploatare,
îmbunătățirea precum şi creșterea gradului de satisfacție al clienților.
Aceste funcţionalităţi se referă la:
- - Cele specifice unei soluțiii de Enterprise Asset Management
(EAM) – este o cerință stringentă legată de gestiunea activelor de domeniu
public (mijloce fixe – captări de apă, reţele și echipamente, staţii de
epurare, gospodării de apă) la care CUP Focşani trebuie să asigure mentenanța,
precum şi de modul în care compania îşi va stabili planurile de
dezvoltare/achiziția/politica de înlocuire a activelor pe viitor în funcție de
ciclul de viață al acestora și de avariile sau lucrările de intervenție
realizate la fiecare dintre aceste echipamente. Astăzi acest lucru se
realizează utilizând ca evidență sistemul de gestiune contabilă (lista
activelor-mijloacelor fixe) precum şi mai multe fişiere de tip tabelar
(Microsoft Excel) cu ajutorul cărora se genereză rapoarte
simple de evidență. Înregistrarea avariilor/intervențiilor pe rețele se
realizează la nivelul sistemului GIS existent de către departamentul tehnic din
fiecare suscursală, însă fără a detine informații cu privire la tipul
intervenției, durata acesteia, materialele folosite;
- - actualizarea sistemului GIS utilizat la ultima versiune este
necesară din trei motive: sistemul de operare (Windows 2012 R2) este limitat
din punct de vedere al eficienței şi securității informatice, serverul fizic şi
maşinile virtuale pe care rulează este deasemenea uzat moral şi fizic,
aplicația funcționează greu cu noile actualizări de Java. Aceste elemente
precum şi noile funcțiuni ale versiunilor noi ale aplicaţiei Geomedia Smart
Client impun actualizarea acesteia. În plus, implementarea soluției propuse
anterior (EAM) generează necesitatea unui upgrade şi extensie de
funcționalități pentru crearea unui sistem cu adevărat integrat, care să
permită gestiunea unitară a informațiilor la nivelul companiei pentru toate
sucursalele, comunicarea eficientă cu clienții, creșterea vitezei de răspuns la
solicitări și dezvoltarea canalelor și serviciilor existente de comunicare cu
clienții.
- - Implementarea
acestor funcţionalităţi nu ar fi posibilă fără o infrastructură hardware
şi de comunicaţii adecvată, astfel incât in scopul proiectului intră şi
acest tip de echipamente.