De-a lungul timpului, serviciul de alimentare cu apă și canalizare din
Adjud a suferit mai multe transformări. Până în anii `90, acesta funcționa ca un serviciu de gospodărie
comunală, subordonat fostului I.J.G.C.L Vrancea.
Însă conform prevederilor Legii 15/1990, prin care toate sectoarele de
gospodărie comunală au devenit autonome, dar subordonate consiliilor locale,
serviciul de alimentare cu apă și canalizare al orașului Adjud a trecut de la o
societate la alta. Astfel, mutarea acestui serviciu, indispensabil pentru
locuitorii orașului, nu a făcut decât să stagneze sau să deterioreze și mai
mult calitatea serviciilor, în Adjud existând în trecut serioase probleme în
ceea ce privește alimentarea cu apă, dar și calitatea apei potabile. Această
situație a survenit și ca urmare a lipsei fondurilor și a dotărilor necesare
sau a personalului puțin specializat în managementul acestei activități.
Astfel, primul pas spre rezolvarea problemelor de dezvoltare și modernizare
a serviciilor de apă și canalizare pentru locuitorii municipiului Adjud, a fost
preluarea activității de alimentare cu
apă și canalizare, în luna iunie 2008, de către CUP SA Focșani, companie transformată
din regie autonomă în societate comercială, specializată în servicii de
utilitate publică.
Fostul Sector de gospodărie comunală este astăzi subordonat Companiei de
Utilități Publice Focșani, sub noua denumire - Sucursala Apă Canal Adjud.
Față de perioada în care funcționau alți operatori pe teritoriul
municipiului Adjud, de la preluarea serviciului apă și canal de către SC CUP
SA, furnizarea apei potabile se
realizeaza non-stop, intervențiile la avariile apărute pe rețeaua de apă și
canalizare se fac rapid, eliminându-se astfel pierderile foarte mari de apă. De
asemenea, datorită implementarii programului de gestionare și evidență a
utilizatorilor, eficacitatea serviciului a crescut în ceea ce privește descurajarea
debitorilor și a consumatorilor frauduloși.
În luna martie 2010 au început lucrările de reabilitare a stației de apă, a
stației de epurare, cât și reabilitarea și extinderea rețelelor de apă și canal
în Adjud și Adjudul Vechi. Astfel, începând cu anul 2013, beneficiază de
servicii de alimentare cu apă și de canalizare și locuitorii din Adjudul Vechi.
Rețeaua
de distribuție a apei deservește un număr de 14.500 clienți iar numărul de
clienți racordați la rețeaua de canalizare este de 12.500.
Adjudul Vechi
Ruginești (Ruginești,
Văleni, Copăcești, Anghelești)
Homocea (Homocea, Lespezi)